Author Index

A

  • Abdelbaky, Souror Mohamed تطبيقات إخفاء الهوية عبر مواقع التواصل وعلاقتها بإدراك مفهوم حرية الرأي دراسة حالة على تطبيق صراحة [Volume 1, Issue 1, 2024, Pages 276-307]
  • Abdella, Azaa Abdelazeez :عوامل تشكيل الصورة النمطية للمرأة العربية المسلمة في الإعلام الغربي دراسة من منظور النخبة الأكاديمية العربية [Volume 1, Issue 1, 2024, Pages 1-78]
  • Abdelwahab, Nglaa Gaffar تفضيلات متابعة جمهور إقليم شمال الصعيد للأخبار المحلية عبر وسائل الإعلام الجديدة [Volume 1, Issue 1, 2024, Pages 117-167]
  • Al-Araby, Eslam Ahmed The discourse of the Arab and Iranian electronic press on sectarian conflicts (Sunni - Shiite) in Syria - Yemen and Iraq [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 258-311]
  • Alkahtany, Ziad The use of social media platforms in following up documentary films and their relationship to the development of national identity among Saudi university students [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 415-450]
  • Almomany, Aya Hassan The repercussions of employing artificial intelligence techniques in the media content industry From the point of view of Jordanian media experts [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 312-337]
  • Alqorny, Mohamed The use of social media platforms in following up documentary films and their relationship to the development of national identity among Saudi university students [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 415-450]
  • Al shereef, ٌRehab Tharwat Mohamed القيم والسلوكيات التي تتضمنها المسلسلات الأجنبية على منصة نتفليكس وعلاقتها بالشباب المصري [Volume 1, Issue 1, 2024, Pages 168-239]
  • Altayeb, Abdelazeez The use of social media platforms in following up documentary films and their relationship to the development of national identity among Saudi university students [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 415-450]
  • Atta, Hala Aboud تعرض الشباب المصري لخاصية البث المباشر عبر موقع الفيس بوك وعلاقته بمصداقيتها [Volume 1, Issue 1, 2024, Pages 240-275]
  • Awad Elblasy, Esraa Mohamed Sabry An analytical vision at women`s issues (Emirati Zahratalkhaleej, Saudi Arabia Sayidaty and Egyptian Nesf El Donya) [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 491-530]
  • Ayman, Abdala The use of social media platforms in following up documentary films and their relationship to the development of national identity among Saudi university students [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 415-450]

B

  • Badr, Hamed Abd El Rahman Hamed Terrorism and Intellectual Extremism in Egypt: An Analytical Study on Satellite channels oriented in Arabic [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 119-146]
  • Bayoda, Mona Gamal الوعي بمبادئ التربية الإعلامية وعلاقته بمواجهة الوالدين لمخاطر المثلية الجنسية عبر المضامين الرقمية الموجهة للأطفال. [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 602-708]

E

  • El-Desoqy, Saeed Abd El-Monem Media treatment on the websites of Western news agencies directed to Arabs for the Israeli war on Gaza 2023: a comparative analytical study [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 45-118]

H

  • Hassan, ِ Ahmed Gamal تطبيق التربية الإعلامية الرقمية و أثرها على تنمية مهارات إنتاج الرسائل الإعلامية لدى طالبات الجامعة [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 1-44]
  • Hassan Mohammed, Ahmed Gamal تطبيق التربية الإعلامية الرقمية وأثرها على تنمية مهارات إنتاج الرسائل الإعلامية لدى طالبات الجامعة [(Articles in Press)]

K

  • Khaled, Alshymaa Sobhy Mohamed The Egyptian public's reliance on traditional and new media during crises A comparative study of the application to the Covid 19 pandemic [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 738-829]

M

  • Magdy, Shaymaa Mohamed Mohsen دور مديري المبيعات في بناء هوية العلامة التجارية دراسة من منظور الاتصالات التسويقية المتكاملة [Volume 1, Issue 1, 2024, Pages 308-385]
  • Mahrous, ٍSammar Writing techniques for children according to Samah Abu Bakr Ezzat Analytical study on selected models [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 364-414]
  • Mohamed Abdel tawab, Nourhan Digital platforms address women's empowerment issues and their relationship to the level of Contact presence of its users [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 338-363]
  • Mosleh Mohamed, Moustafa دوافع استخدامات وزارة الخارجية العراقية لوسائل الإعلام الرقمي في التواصل مع العراقيين في الخارج [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 451-490]

N

  • Nosyrat, Ziad Tayseer Ibraheem The intensity of the Jordanian public's dependence on dramatic content through digital platforms in shaping its attitudes towards Jordanian societal issues [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 531-601]

S

  • Safyeldeen, Pasant استخدام المرأة للمحتوى الدرامى بالمنصات الرقمية وتأثيره على الهوية الاجتماعية [Volume 1, Issue 1, 2024, Pages 79-116]
  • Shantawy, Sara Mohamed The repercussions of employing artificial intelligence techniques in the media content industry From the point of view of Jordanian media experts [Volume 1, Issue 2, 2024, Pages 312-337]